© 2019 Espoonlahden helluntaiseurakunta | Merivirta 3B, 3. kerros (Kivenlahden ostari) | 02320 Espoo 

  • Facebook - White Circle

Pari sanaa meistä

Espoonlahden helluntaiseurakunta on vuonna 2007 perustettu lämminhenkinen ja kodikas seurakuntayhteisö. 

Seurakunta koostuu erilaisista ihmisistä, jotka ovat henkilökohtaisesti tulleet uskoon. Meillä jokaisella on oma elämäntarinamme, jonka jossain vaiheessa olemme turvautuneet ihmistä suurempaan - Jumalaan.

Usko on elämässämme myönteinen voimavara. Se tarkoittaa anteeksiantoa, iloa, toivoa, rauhaa ja monia muita syvästi merkityksellisiä asioita.

 

Usko on hyvin henkilökohtainen mutta samalla hyvin kokonaisvaltaisesti vaikuttava asia. Kun sen on löytänyt, siitä on vaikea olla vaiti.

Kristillisen uskon ytimessä on evankeliumi, joka merkitsee ilosanomaa tai hyviä uutisia. Apostoli Johannes on tiivistänyt kaiken yhteen lauseeseen:

 

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän (Joh. 3:16).

Usko kuuluu jokaiselle - riippumatta iästä, sukupuolesta, etnisestä taustasta, koulutuksesta, varallisuudesta tai mistään muusta määreestä. Seurakuntaan liittyminen tapahtuu kasteen kautta. Kaste tapahtuu sen jälkeen, kun henkilö on löytänyt henkilökohtaisen uskon Jeesukseen. 

Seurakuntana haluamme toimia myös lähiyhteisömme parhaaksi. Teemme lähimmäispalvelutyötä (diakonia) sekä lapsi- ja nuorisotyötä. Tilaisuuksissamme käy maahanmuuttajataustaisia ihmisiä. Tuemme erilaisten haasteiden, kuten yksinäisyyden tai päihdeongelmien kanssa kamppailevia ihmisiä.

Kaikki seurakuntamme kulut katetaan vapaaehtoisin lahjoituksin. 

Olet sydämellisesti tervetullut Espoonlahden helluntaiseurakuntaan!

 

Keskustelemme mielellämme kanssasi ja rukoilemme puolestasi. Jos haluat, voit käydä juttelemassa pastorin kanssa seurakunnan toimistossa (torstaisin klo 10-12 tai erikseen sovittuna aikana). Voit myös lähettää viestin näiden nettisivujen kautta yhteydenottolomakkeella

Terveisin,

Lassi Mäkinen | pastori